یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳ |۲۵ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 29, 2024
دکتر حمیدرضا شریعتمداری

حوزه/ شریعتمداری با اشاره به آیه 39 سوره حج «أُذِنَ لِلَّذِینَ یُقَاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا ۚ وَإِنَّ اللَّهَ عَلَیٰ نَصْرِهِمْ لَقَدِیرٌ»، گفت: به کسانی که جنگ بر آنها تحمیل گشته، اجازۀ جهاد داده شده است؛ زیرا آنها مورد ستم واقع شده‌اند و بی تردید خدا بر یاری آنها کاملاً تواناست

به گزارش خبرگزاری حوزه، به همت معاونت فرهنگی و دانشجویی مراسم بزرگداشت شهادت شهید راه قدس سیدحسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین حمیدرضا شریعتمداری عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی و شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان بیان کرد: در این ساعاتی که پشت سر گذاشته‌ایم لحظات بسیار سخت و سهمگینی را سپری کرده‌ایم. همه ما عزادار و داغدار از دست دادن سید مقاومت هستیم. او ملجأ و پناه همه مقاومان و مجاهدان در منطقه بود.

شریعتمداری با اشاره به آیه 39 سوره حج «أُذِنَ لِلَّذِینَ یُقَاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا ۚ وَإِنَّ اللَّهَ عَلَیٰ نَصْرِهِمْ لَقَدِیرٌ»، افزود: به کسانی که جنگ بر آنها تحمیل گشته، اجازۀ جهاد داده شده است؛ زیرا آنها مورد ستم واقع شده‌اند و بی تردید خدا بر یاری آنها کاملاً تواناست. باید بدانید که اتفاق تازه‌ای نیفتاده است و واقعیت تازه‌ای بر ما مکشوف نشده است. چراکه عمق خباثت رژیم صهیونیستی و حامیان غربی آن برای ما امر پنهانی نبوده و نیست.

وی ادامه داد: شهید سید حسن نصرالله در طی سه دهه رهبری خود ره صد ساله را پیمود. آنچه در یمن اتفاق افتاده محصول مستقیم حزب الله به رهبری سید حسن نصرالله است. انقیاد مستقیم انصارالله یمن بیش از آن که نسبت به ما باشد نسبت به حزب الله لبنان و شخص سید حسن نصرالله بوده است. اتفاقاتی که در فلسطین افتاد اعم از تسلیح، تجهیز و آموزش محور مقاومت همه اینها به حزب الله لبنان برمی‌گردد.

استاد دانشگاه ادیان و مذاهب افزود: سید حسن نصرالله طبعاً با هدایت‌ها و حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران و تحت قیادت و زعامت مقام معظم رهبری (مدظله العالی) آنچه را که باید انجام بدهد انجام داده است. دیگر زمانی نیست که کسی تردید بکند که راه مقاومت تنها راه مبارزه با استکبار است و این مقاومت متکی به نگرش‌های چپ، نگرش‌های قومیتی و از این قبیل نگرش‌ها نیست و مقاومتی مؤمنانه است.

عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب ادامه داد: زیبنده شخصیتی همچون قاسم سلیمانی، شخصیتی مثل سید حسن نصرالله و دیگر رهبران مقاومت نیست که در بستر از دنیا بروند بلکه همانطور که خداوند متعال فرموده است: وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا ۚ بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ؛ و هرگز گمان مبر آنان که در راه خدا کشته شدند مرده اند، بلکه زنده اند و نزد پروردگارشان روزی داده می شوند.

دکتر حمیدرضا شریعتمداری در پایان افزود: رسالت امروز و فردا و همیشگی ماست که خط مقاومت را حفظ و صیانت کنیم. فکر نکنیم که خط مقاومت تضعیف شده است. اتفاقی که در افکار عمومی افتاده و اتفاقی که در دل‌های مسلمان‌ها و در نظریه‌پردازی‌ها می‌افتد اتفاقات بسیار مهمی است که پیروزی‌های آینده را در بر دارد. دومین رسالت و مسئولیتی ما این است که مرکزیت مقاومت و مرکزیت این تحول عظیم که جمهوری اسلامی ایران و نظام جمهوری اسلامی است و به رهبری مقام معظم رهبری است، این مرکزیت را با تمام قوا حفظ و صیانت کنیم. همچنین به آنچه داریم و به آنچه هستیم افتخار و اعتماد کنیم.

در ادامه این مراسم اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه ادیان و مذاهب با سر دادن شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» خشم و انزجار خود را از این جنایات اعلام کرده و با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن به شهادت رساندن شهید راه قدس سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان و حملات رژیم غاصب و کودک کش اسرائیل به لبنان و غزه با مردم مظلوم لبنان و فلسطین اظهار همدردی کردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha